CONFINTEA VII
Articol publicat pe 20-06-2022
In perioada 15-17 iunie a avut loc cea de-a șaptea Conferință Internațională UNESCO privind Educația Adulților, CONFINTEA VII organizată de UNESCO și institutul specializat UNESCO - UIL.
Conferința a fost găzduită de Regatul Marocului. În deschidere, Majestatea Sa Regele Mohammed VI, într-un mesaj prezentat de Primul Ministru, a subliniat necesitatea educației adulților într-o lume aflată într-o schimbare dinamică ce poate afecta condițiile de viață și sănătate.
La Conferință a participat online Secretarul General al Comisiei Naționale a României pentru UNESCO. La Marrakech au făcut deplasarea domnul Radu Szekely, consilier al ministrului educației și doamna Corina Buzoianu, coordonator al proiectului MiniLAMP realizat de Ministerul Educației în colaborare cu UNESCO – UIL.
Agenda reuniunii a inclus lansarea Cadrului de Acțiune Marrakech privind educația adulților care poate fi consultat
aici.
Directorul General al UNESCO a subliniat în deschidere în mod imperativ necesitatea ca întreaga comunitate internațională și guvernele să asigure dreptul la educașie fiecărui cetățean indiferent care e vârsta acestuia, locul în care trăiește și cine este.
Conferința a atras atenția asupra polarizării participării adulților la programele de educație, pe de o parte numărul total a crescut, dar al celor aparținând grupurilor vulnerabile a scăzut alarmant. Participarea la programele de educație a adulților este echivalentă cu respectarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale.
Mai multe detalii pot fi obținute în Raportul Global asupra Educației Adulților (
GRALE) sau în sinteza
acestuia.
In acest context, pentru creșterea incluziunii și a echității, Conferința a făcut apel la conceperea unor programe mai flexibile, mai inovative, cu precădere referitoare la cum învățăm? cum formează profesorii și formatorii? unde și când învățăm?
Noul contract social pentru educație invocat de raportul lansat în marja celei de-a 41-a Conferințe Generale UNESCO în noiembrie 2021 este în principal orientat asupra transformării educației într-un bun comun și extinderea dreptului la educație pentru întreaga durată a vieții astfel încât justiția socială, economică și de mediu să devină realitate.
Intrebării: ce învățăm? Conferința i-a răspuns cu sublinierea competențelor cheie și a metacompetențelor: a învăța să înveți, gândire critică, competențe cetățenești, competențe digitale, competențe multilingvistice și justiție epistemică.
Conferința a subliniat rolul important al profesorilor și formatorilor implicați în educația adulților.
De asemenea, guvernanța acestei educații, incluzivă și eficientă prin implicarea actorilor multiplii este un mesaj transmis ca prioritate pentru perioada imediat următoare.
Mai multe detalii pe website-ul evenimentului: