Dezvoltarea capitalului uman. Managementul schimbării în perspectiva Catedrelor UNESCO
Articol publicat pe 12-12-2024
”Educația este un drept inalienabil al omului. Este un proces de-a lungul vieții, care privește întreaga societate, prin care fiecare persoană învață și își dezvoltă potențialul, întregul ansamblu al personalității, în contextul și pentru beneficiul comunităților și ecosistemelor locale, naționale și transnaționale.” (Recomandarea UNESCO privind educația pentru pace și drepturile omului, buna înțelegere internațională, cooperare, libertățile fundamentale, cetățenia globală și dezvoltarea durabilă).
Catedrele UNESCO și rețelele UNITWIN reprezintă laboratoarele de cercetare, de cercetare-acțiune, infrastructura colaborării intelectuale internaționale.
In acest context, la inițiativa Catedrei UNESCO din cadrul Facultății de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine (Academia de Studii Economice București), în colaborare cu secretariatul Comisiei Naționale a României pentru UNESCO, marți 10 decembrie, ziua internațională a drepturilor omului, a avut loc reuniunea catedrelor UNESCO din România cu tema ”Dezvoltarea capitalului uman. Managementul schimbării în perspectiva Catedrelor UNESCO”. Au fost invitați să participe parteneri ai catedrelor UNESCO, precum și școli UNESCO.
În prima parte a evenimentului au fost abordate teme cu un puternic impact în societatea contemporană și anume rolul instituțiilor de învățământ din România în implementarea ”Pactului pentru viitor” , adoptat la summit-ul liderilor mondiali (New - York , 22-23 septembrie 2024 ) și a Recomandării UNESCO „Să ne reimaginăm viitorurile împreună” (Reimagining our futures together). Subliniem intervențiile pe acest subiect ale doamnei prof. univ. dr. Mihaela Alina Dima – Prorector Cercetare, Dezvoltare, Inovare ASE, ale doamnei dr. Madlen Șerban – Secretar General CNR UNESCO și ale domnului conf. univ. dr. Tănase Stamule, Decan al Facultății de Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine.
În a doua parte a lucrărilor au fost organizate două mese rotunde, având ca tematică sistemele educaționale performante dar și viziunea despre leadership și cooperare în învățământul pre-universitar .
În încheierea evenimentului au fost înmânate plachete și diplome colaboratorilor Comisiei Naționale a României pentru UNESCO cu merite deosebite privind implementarea și promovarea valorilor UNESCO. Diplomele pentru celelalte catedre UNESCO din România vor fi acordate cu prilejul altor evenimente.