Întâlnirea catedrelor UNESCO cu tema ”Provocări ale universităților interdisciplinare antreprenoriale și educația în Europa în cadrul SDG-4”
Articol publicat pe 31-01-2019
Catedra UNESCO pentru Administrarea Afacerilor din cadrul Facultății de Administrare a Afacerilor în Limbi Străine a Academiei de Studii Economice București, în parteneriat cu Comisia Națională a României pentru UNESCO, Ministerul Educației Naționale, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Catedra UNESCO în Antreprenoriat și Management Intercultural a Universității Wuppertal (Germania) și Societatea Antreprenorială Studențească din cadrul Academiei de Studii Economice din București, au organizat, la Academia de Studii Economice, reuniunea Catedrelor UNESCO privind "Provocări ale universităților interdisciplinare antreprenoriale și educația în Europa în cadrul SDG-4". Conferința a reunit reprezentanți români și străini ai departamentelor UNESCO specializate în Antreprenoriat, Educație, Inovare și Sustenabilitate, și nu numai, și reprezentanți ai Biroului Regional UNESCO pentru Știință și Cultură din Europa.
Întâlnirea a reprezentat o platformă de discuții privind modul în care educația antreprenorială și instituțiile de învățământ superior pot fi relevante, inspiraționale și motivante, contribuind la îndeplinirea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă 4.4 Competențe relevante pentru munca decentă și 4.7 Educație pentru dezvoltarea durabilă și cetățenia globală.
În ce privește obiectivul 4.4, ne străduim să sprijinim mai bine creșterea numărului de tineri și adulți care au competențe relevante, inclusiv competențe tehnice și profesionale, pentru angajare, locuri de muncă decente și antreprenoriat. În ceea ce privește punctul 4.7, scopul nostru este acela de a încuraja oamenii să dobândească cunoștințele și abilitățile necesare pentru o dezvoltare durabilă, prin educația pentru dezvoltare durabilă și un stil de viață sustenabil, promovând o cultură a păcii și a non-violenței, precum și diversitatea și contribuția culturii la dezvoltarea durabilă.
Discuțiile s-au axat pe schimbul de bune practici, studii de caz și curricula deja implementată privind educația antreprenorială. Am început dezvoltarea unui set de măsuri pentru a spori abordarea interdisciplinară în domeniul educației antreprenoriale pentru dezvoltare durabilă în instituțiile de învățământ superior și vom publica o colecție de lucrări științifice pe această temă, subliniind necesitatea unei abordări interdisciplinare și transdisciplinare.
Subiectele acoperite de ateliere: Provocări ale cercetării și educației interdisciplinare în cadrul SDG 4, Educația antreprenorială și obiectivele de dezvoltare durabilă, Viitoare aptitudini emergente, Educația cetățeniei globale, Prevenirea extremismului violent prin educație.
În cadrul atelierului "Prevenirea extremismului violent prin educație", Iris Constantin, expert CNR UNESCO, a prezentat temele speciale adresate de UNESCO sub umbrela cetățeniei globale: Prevenirea extremismului violent prin educație (PVE-E), Educația despre Holocaust și genocid, Limbile în educație și Promovarea statului de drept prin educația cetățeniei globale. Tema PVE-E a fost dezvoltată în continuare, iar participanții la atelier au aflat că UNESCO ajută țările să furnizeze programe educaționale care sprijină dezvoltarea rezistenței cursanților la extremismul violent și care atenuează factorii care conduc fenomenul. De asemenea, audiența a aflat despre parteneriatul dintre UNESCO și UNODC (Oficiul Națiunilor Unite pentru Droguri și Criminalitate), "Educația cetățeniei globale: Educația pentru o cultură a legalității" și despre eforturile regionale de consolidare a capacităților întreprinse de Biroul Regional pentru Știință și Cultură al UNESCO din Europa.